Właściwości zdrowotne komosy ryżowej

  • dnia Marzec 25, 2019
  • Polubienie!

Komosa ryżowa, czyli quinoa zaliczana jest do tak zwanych superfood. Jest ona bardzo bogata w składniki odżywcze i witaminy, zawiera także spore ilości kwasów tłuszczowych omega-3 oraz tłuszczów nienasyconych. Od kilku lat komosa ryżowa ciszy się ogromną popularnością właśnie ze względu na swoje prozdrowotne właściwości. Bogactwo białka, witamin oraz brak glutenu w składzie sprawia, że quinoa jest częstym zamiennikiem kasz, ziemniaków, a nawet mięsa.

Dlaczego warto jeść komosę ryżową?

W składzie komosy ryżowej znajdziemy mnóstwo dobroczynnych witamin i mikroelementów, między innymi są to:

  • witamina C
  • witamina A
  • witamina E
  • witaminy z grupy B (B1, B2, B3, B4, B5, B6, B9, B12)
  • żelazo
  • fosfor
  • potas
  • sód
  • magnez
  • wapń

Prawie 20 procent składu komosy to pełnowartościowe białko, co jest jej ogromnym atutem. Białko pochodzące z komosy ryżowej zawiera aminokwasy egzogenne, niezbędne w diecie człowieka, ponadto jest ono bogate w lizynę, która wspiera regenerację oraz wzrost tkanek, a także w metioninę i cysteinę. Dzięki tak dużej zawartości białka, komosa może być wykorzystywana jako substytut białka pochodzenia zwierzęcego. Spożywanie komosy jest więc wskazane szczególnie osobom praktykującym dietę wegańską i wegetariańską, a także wszystkim, którzy ze względów zdrowotnych powinni unikać spożywania dużej ilości nasyconych kwasów tłuszczowych, które znajdują się w mięsie, a zależy im na poprawnym bilansie wartościowego białka w diecie.

Komosa ryżowa i jej właściwości

Bogactwo witamin, nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz białka sugeruje, że quinoa to produkt, który może bardzo pozytywnie wpłynąć na nasze zdrowie. Warto jednak dowiedzieć się jakie korzyści możemy czerpać ze spożywania słynnego super food.

  • Trawienie – duża zawartość błonnika w komosie ryżowej sprawia, że świetnie wpływa na trawienie i wspiera skuteczne pozbywanie się resztek z jelit. Ponadto pomaga w walce ze wzdęciami i zaparciami.
  • Kalorie – komosa ryżowa jest bardzo mało kaloryczna i do tego posiada niski indeks glikemiczny, co powoduje, że jest to idealny składnik diety osób walczących z nadwagą, a także osób zmagających się z cukrzycą lub insulinoopornością
  • Mięśnie – komosa ryżowa jest bardzo popularna wśród osób aktywnych fizycznie, wspomaga szybsze budowanie masy mięśniowej, a także spalanie tkanki tłuszczowej. Ponadto energia po spożyciu komosy uwalniania jest stopniowo, nie powodując skoków insuliny.
  • Odporność – saponiny będące jednym ze składników komosy ryżowej wspomagają odporność na wirusy, grzyby oraz alergie, pomagają one także zwalczać stany zapalenie w organizmie.
  • Oczyszczanie – bogata we flawonoidy komosa wykazuje właściwości antyoksydacyjne, co z kolei wspomaga usuwanie wolnych rodników z orgiazmu, a także hamuje rozwój wielu chorób cywilizacyjnych oraz spowalnia starzenie się organizmu.
  • Cholesterol – zdrowe kwasy tłuszczowe zawarte w komosie przyczyniają się do obniżenia stężenia złego cholesterolu. Ponadto wspierają one również układ krwionośny, zwieszając przepływ krwi w żyłach, co z kolei wpływa na hamowanie rozwoju miażdżycy.
Kategorie:
Artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Food Menu
Food is home to 5,000+ of the web's best branded recipes! We cover everything. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam dictum nisl quis libero adipiscin!